Kako dolazi do problema sa turbinama

Turbine se mogu pokvariti iz mnogo razloga. Tri najčešćša razloga za kvar turbine su zagušenje DPF filtera, loša lubrikacija, i preterano korišćenje motora.

Zagušenje DPF filtera

DPF filter je sastavni deo svakog automobila na dizel. Mora da bude tu da bi se osiguralo smanjeno zagađenje i rad turbopunjača. Ali, kada ne održavate DPF filter i ne čistite ga redovno - dolazi do kvarova.

 

Ukoliko rano primetite ovaj problem dovoljno je da očistite DPF filter. Međutim, ako se ovaj problem ponavlja treba da pregledate i filter i turbinu.

Loša lubrikacija

Sledeća stvar koja ugrožava turbinu je lubrikacija. Delovi turbine ili turbopunjača moraju biti podmazani da bi turbina mogla da radi. Kada turbina nije dovoljno podmazana, dolazi do kočenja delova u radu, što uzrokuje kvar delova turbine.

 

Zapamtite, kod turbine je najbitnije da se njeni delovi okreću da bi mogli da rade. Ukoliko ne može da dođe do obrtaja, nužno dolazi do kočenja, habanja, i kvara turbine.

Preterano korišćenje

Na kraju, tu je i preterano korišćenje. Problem sa bilo kojom mašinom jeste što ne može da traje zauvek. Vi možete da je koristite i održavate, ali u jednom trenutku morate ili da je servisirate ili menjate.

 

Srećom, turbinu možete remontovati ili je opravljati u vidu mašinske obrade motora. Uvek možete kupiti i nove delove i zameniti one koji su pokvareni. Postoji mnogo načina da sanirate štetu.

 

Ali, da biste to znali - presudno je da prepoznate probleme sa turbinama.

Problemi sa turbinama

Kada se turbina pokvari ili ošteti nećete moći da vozite vaše vozilo efektivno. Takođe, postojaće mogućnost od težih kvarova i oštećenja, te je zato jako bitno da znate u kom stanju se nalazi turbina. Srećom, postoji nekoliko stvari koje mogu ukazati da imate problema sa turbinom.

Najčešći simptomi kvarova na turbini

Najbolja stvara u vezi servisa turbina je u tome što je lako prepoznati simptome kvarova. Možete se osloniti na to da je turbina pokvarena ako primetite:

 

  • Gubitak snage
  • Turbo lag
  • Pojačanu buku motora
  • Pojačan dim

 

Turbo lag, iako je strana kovanica, odnosi se na to da je potrebno više vremena da se razvije brzina vozila nego obično. Kao da postoji nekakva “rupa” ili prostor u vremenu između koga dodajete gas i toga koliko se auto ubrzava.

 

U 90% slučajeva znaćete da je turbina oštećena po tome što ne možete da razvijete brzinu vozila bez obzira koliko pritiskali papučicu za gas. Ipak, tu treba imati još malo rezerve.

Najčešći pokazatelji da je turbina pokvarena

Ukoliko primetite dva ili više simptoma - verovatno je turbina. Sada, tri osnovna razloga zbog kojih se turbina kvari su:

 

  • Ulje i podmazivanje
  • Strana tela
  • Povećan pritisak

 

Ulje i podmazivanje su neophodni da biste mogli da pokrećete turbinu. Ukoliko vam ulje negde curi nećete moći da je pokrećete i gubićete snagu. Strana  tela zagušuju i onemogućavaju rad turbine, i time sprečavaju njene kapacitete.

 

Ipak, od svih faktora, pritisak je najopasniji. Ukoliko ne obratite pažnju na ovaj problem može doći do eksplozije unutar turbine, što dodatno može ošteti vozilo i ugroziti vas.

Kako rešiti probleme sa turbinama

Najbolje je da redovno vozite auto na dužim deonicama, makar po pola sata. Nikada nemojte naglo gasiti automobil, i paliti ga ukoliko nije “ugrejan”. Vozite odgovorno i redovno posećujte servis.

 

Servisranje je najbolji način da održite zdravlje turbine na duže staze.

Servis turbina

Javite se Turbo Servisu da pregledamo vašu turbinu. Posedujemo sve alate i mogućnosti da održavamo vaše vozilo.

 

Turbina je neizmerno važna za rad auta - postarajte se da imate maksimalan performans.

© Copyright 2025 Turbo servis Radosavljević | Powered by Lucky Web Solutions